Öğrencilerimizin makaleleri NASA’nın web sitesinde yayınlandı!

Her yıl NASA tarafından tüm dünyada lise öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen düzenlen ve ülkemizde de kurumumuz danışmanı Prof. Dr. Talat Saygaç önderliğinde Türkiye ayağını organize ettiğimiz “Bir Günlük Bilim İnsanı (Scientist for a Day) Makale Yarışması’nın bu yılki konusu; “Uranüs’ün uydusu Miranda, Neptün’ün uydusu Triton ve Plüton’un uydusu Charon’u inceleyerek, başka bir uzay aracıyla bu inanılmaz uydulardan hangisine gidilip, daha fazla bilgi edinilmelidir?” idi. Yarışmaya Türkiye’nin dört bir yanından birçok lise öğrencisi katıldı ve finale kalan on beş makale çeşitli üniversitelerdeki akademisyenlerden oluşan bir kurul tarafından değerlendirildi.

Okulumuz öğrencilerinden finalist Damla Erceber’i ve NASA’nın web sitesinde yayınlanmak üzere seçilen beş makaleden ikisini yazan öğrencilerimiz Aylin Akınal, Roy Erzurumluoğlu ve Melodi Sıla Bozkaya’yı başarılarından dolayı tebrik ederiz.

Makalelerimizin yayınlandığı NASA linkleri:

Melodi Sıla Bozkaya
https://solarsystem.nasa.gov/scientist-for-a-day/winners/2019-20-turkey-3/

Aylin Akınal ve Roy Erzurumluoğlu
https://solarsystem.nasa.gov/scientist-for-a-day/winners/2019-20-turkey-5/


Our students’ essays are published on NASA’s website!

Scientist for a Day essay contest, organized globally by NASA for high school students each year, is nationally coordinated by our advisor Prof. Dr. Talat Saygaç and its topic for this year was “If you could send a robotic spacecraft to learn more about Uranus’ moon Miranda, Neptun’s moon Triton or Pluto’s moon Charon, which moon would you like to study further?”. A number of high school students participated in the essay contest and 15 finalists’ essays were evaluated by an academic committee.

We celebrate our students; the finalist Damla Erceber, and Aylin Akınal, Roy Erzurumluoğlu, and Melodi Sıla Bozkaya who authored two of the five essays chosen to be published by NASA on its website.